X

Feini!
Reklāma

 
LITERATŪRA
Neizdotās grāmatas
Humors un satīra
Dzeja
Īsrindes
Pasakas
Proza
Stāsti
Raksti
Neklasificēta jaunrade Valters Bergs
MĀKSLA
E-māksla
Fotomāksla
Zīmējumi
IZKLAIDE
Interesantas saites
Interesantas bildes
Interesanti video
Powerpoint un Flash
Smieklīgi teksti
Flash spēles
SmS pantiņi
Aforismi
Anekdotes
Tosti
INTERESANTI
Dāvanu idejas
Dienasgrāmatas
Autori
Arhīvs
Feini! čats (online - )
Aktualitāšu arhīvs
Feini! iesaka apmeklēt
 
 
 
     

FEINI!

Diskusijas | Jaunrades čats
Informācijai priekš īpaši runīgajiem - komentāri, kas aizvainos citas personas vai būs nepiedienīgi, tiks dzēsti bez iepriekšēja brīdinājuma un paskaidrojumiem. Šajā portālā ienāk dažāda vecuma personas, lūdzu to ņemt vērā.

kopā dati: 7854
Lapas: 262
Lapas: 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60

Lana ,
29.01.2012, 16:43
Tad varbūt likt trīs patikšanas līmeņus un vienu nepatikšanas līmeni, jo nu, ja nepatīk, tad nepatīk. Varētu tādas kā zelta, bronzas un sudraba pogas, kas parādītu patikšanas līmeni un melno pogu - kas nozīmētu, ka galīgi nepatīk. Zelta poga nozīmētu, ka dzejolis ir ļoti ļoti labs, sudrabs nozīmētu, ka darbs ir labs, bet ne izcils, bronza nozīmētu, ka darbs ir lasāms, bet vēl ir daudz kas, ko uzlabot, bet melnā poga jau būtu ļoti liela kritika.
valcha ,
29.01.2012, 16:12
Esmu atvērts piedāvājumiem, idejām. Ir skaidrs, ka esošā vērtēšanas sistēma ir pierādījusi sevi kā utopija, ir par sarežģītu un lieka.

Tad varētu būt Nepatīk / Tīri neko (tikai vajadzēs izdomāt smuku formulējumu vidējai kategorijai) / Ļoti patīk (īkšķis uz leju/ īkšķis uz augšu / divi īkšķi).
NaeosPsy ,
29.01.2012, 14:15
Varbūt labāk patīk, nepatīk, neitrāls? Vai arī vienkārši patīk?
Ljurbenjaaks viesis , Valcha
28.01.2012, 18:58
eu..! tā gan nevajag, patīk-nepatīk. ir tādi dzejoļi, kurus varētu vērtēt vienkārši - normāls, kā lielākā daļa te publicēto. nedrīkst atņemt censoņiem cerību.
valcha ,
28.01.2012, 18:45
Dzērāj, es labprāt uzzinātu Tavu viedokli. Domāju, ka arī citi.

Par tēmu...
No vienas puses mēs vēlamies lasīt kvalitāti, no otras puses - vēlamies arī dažādību, pārsteigumus. Tādēļ tomēr visparīgus standartus no autora prasīt nevajadzētu. Varam tikai ieteikt.
Jaunajā Feini!, ko tagad veidoju, balsošanas sistēma būs pavisam vienkārša - patīk / nepatīk. Un, ja autors redzēs, ka nav neviena, ka viņa darbs patiktu - tātad varbūt kaut kas ir jāmaina.

Jaunajā Feini! plānots, ja sanāks visam darba stundu, izveidot sadaļu, kur autori var lūgt palīdzību darba pilnveidošanā utt., tad citi autori varētu nākt palīgā. Šajā sadaļā arī varētu pieacināt kādu ekspertu palīgā.
mimozete ,
28.01.2012, 18:05
Paldies par man veltītiem vārdiem!

Ja jau kaut vienam cilvēkam mani darbi patīk, tos novērtē, atzīst, tad ir vērts vispār tērēt laiku, kaut katram tā noteikti ir sirdslieta - daiļdarbu radīšana, kā katrs to prot un uzskata par pareizu. Es būtu ļoti priecīga, ka šeit portālā mūsu darbus varētu vērtēt kāda profesionāla žūrija, kas vien uzmetot aci jau redzētu un saprastu, kas ir kas. Bet citādi viens otram vērtēt, tas tā gana neobjektīvi sanāk, jo ir arī simpātijas un antipātijas, tāpēc nesanāk objektīvi ievērtēt. Taču vērtējums jau nav noteicošais, kāpēc, piemēram, es rakstu ko nebūt. Kritika manī izraisa smaidu, jo pati zinu savus plusus un mīnusus.
Dzērājs ,
28.01.2012, 12:55
Nudien žēl, ka neesmu dzejnieks. Lai gan arī man ir šis tas šajā sakarā ko teikt.
Ljurbenjaaks viesis ,
28.01.2012, 12:32
par lanu mans pozitīvais viedoklis nekad nemainīsies, bet gribu uzteikt arī mārītes bērziņas alias mimozete pagaidām līdz galam nenovērtēto sniegumu feini dzejas pūrā
Ljurbenjaaks viesis ,
28.01.2012, 12:26
gravu blazijs ir ļoti tuvu absolūtai patiesībai
aggy. viesis , valcha
28.01.2012, 10:02
100% piekrītu.
Blazijs Grava ,
27.01.2012, 18:58
Par pēdējo teikumu piekrītu valčam... Par šo tēmu var runāt un tā arī neizrunāt,jo cik cilvēku tik viedokļu.
valcha ,
27.01.2012, 13:32
Varu vēl arī piebilst - ir interesanti lasīt nepieradinātas frāzes dzejā, bet ja šīs frāzes ir apvītas ap kādu sižetu, tad darbam uzreiz ir cita vērtība. Tātad - ne tikai izteiksmes līdzekļi, bet arī saturs. Laba dzeja tomēr, manuprāt, ir darbs, ne tikai emociju izvirdums.
Blazijs Grava ,
27.01.2012, 12:57
Katra mana uzrakstītā rindiņa ir daļa no manis, tātad jūs lasiet mani. Varbūt reizēm kā spogulī ieraugiet sevi, daļu no sevis, jo cilveki kā pamata esam vienādi veidoti. Manā uztverē dzejolis ir izdevies, ja aizskustinu, kaut vai vienu vienīgo sirdi, tad viņš ir izdevies. Mākslīgi radīt dzejoli esot laimīgam uzrakstot bēdīgu, tas nav iespējams. Ja arī kāds saka ka tā ir bijis, tad es atklāti varu pateikt - viņš ir melis!
bariss ,
26.01.2012, 16:20
NPsy, runa bija par tiem bezsatura un bezjēgas murgiem. Dzeja var būt dažādi modelēta. bet ja tīksminās par nedzirdētiem vārdu savirknējumiem, tad tā želīgi kļūst.

Lj - jaak, asociēt nevajag ar sevi, bet caur seviDD.
aggy. viesis ,
26.01.2012, 15:40
Arī par mīlestību var rakstīt skaisti, ne tikai ar māja - kāja atskaņām. 
ješka viesis ,
26.01.2012, 13:27
Man patīk dzeja par mīlestību un tā slikta nemēdz būt. Bet visādi filozofisko dziļumu meklētāji un dzīves jēgas urdītāji gan,reizēm, izsauc smaidu.
Ljurbenjaaks viesis , Lana
26.01.2012, 10:45
es zināju, ka tā teiksi, un nekļūdījos tevī! un mandelīte arī pareizi pirmīt runāja!
bet bariss, lai arī visumā, normāls džeks, savos uzskatos vēl nav līdz galam nobriedis.
skaidrs ir tikai tas, ka neviens nevar sacerēt to, kas nav viņam iekšā un ko viņš nevar asociēt ar sevi. ja nu, vienīgi, ja tas laimīgā kārtā pārdzīvojis vairākus smadzeņu satricinājumus vai skābekļa trūkumu smadzenēs.
Lana ,
26.01.2012, 04:28
Dzeja laikam ir tiešām individuāla lieta. Katrs to raksta ar savu mērķi un savām metodēm. Citam tās ir emocijas, citam pārdomas par apkārt notiekošo, citam vienkārši prasme skaisti izteikties bez sasaistes ar pieredzi reālajā dzīvē.
Bet nu man personīgi tās vienmēr ir manas emocijas, kas rada dzejoli. Tiešākā veidā, ja tas skar manus personīgos pārdzīvojumus, bet netiešā veidā, ja šīs emocijas saistās ar kādu personu, notikumu vai apkārtni. Bet jebkurā gadījumā tās ir manas personīgās emocijas, mana personīgā attieksme, nevis no gaisa paķerta doma. Tādējādi laikam nevaru atdalīt nevienu savu darbu no sevis pašas. Tie raksturo mani, manu domāšanu un skatu uz pasauli.
adata viesis ,
25.01.2012, 20:10
"es elpoju kā kuģis
tas nozīmē neelpoju ''- īstenībā tie ir briesmīgi vārdi... briesmīgi dzejas vārdi..., jo aiz tiem noteikti slēpjas pārdzīvotais. Tikai daļēji zinu, kas pārdzīvots. Varbūt pat vairāk, kā daļēji... Jāatzīst, - lai "ADATU" uzrakstītu , bija vajadzīga ne tikai drosme, bet arī ļoti liela nepieciešamība to darīt. Šo grāmatu atpazīstu." Caur grāmatu" lasu dzeju, bet tā ir vēl smagāka, pieļauju, daudziem nesaprotama...
aggy99 ,
25.01.2012, 09:02
Žēl, ka neiekopējās tā, kā gribēju, nezināju, ka šeit var rakstīt tikai vienlaidus. Nu labi. Oriģināls lasāms šeit -
www.andramanfelde.posterous.com/jura-ir-ciet
aggy99 ,
25.01.2012, 08:58
Hmm... diskusija par sarežģītību dzejā. Iekopēšu šeit Andras Manfeldes dzejoli. Vai kādam tas šķiet tik bezgala sarežģīts, ka domu nevar uztvert? Ir tāda lietā kā mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi, autoriem, kas vēlas kaut ko sasniegt, nevis tikai izdot savus darbus managramata.lv vai citos koprpjektos un domāt, ka tas ir augstākasi punkts viņu karjerā, derētu palasīt kaut ko vairāk par saviem un draugu dzejoļiem.

jūra ir ciet

es elpoju kā kuģis
tas nozīmē neelpoju
klusēju uz horizonta līnijas
un vēroju kā jūras sniegs
satver mākoņa ēnu
un pietura mīlētājus
viņa ar sērsnas cepurīti
sēž viņam klēpī
es uz ledus kūkuma
kā jūras krauklis
ar spārniem
kurus stērķelē ziemelis
sakļausi un vairs nelidosi
aizlāsosi aukstumā basām
vēl tālāk tur liepu alejā
kur sniega svētdienās
medainās mēdz
izlikties par bērziem
NaeoPsy viesis ,
25.01.2012, 07:00
@mandelīte nu, tik ļoti jau neuzbāžos, bet nu ja gadījies ar saviem necilajiem tekstiem kādu literatūras ekspertu aizskart, pazemīgi atvainojos.
aggy. viesis , NaeoPsy
24.01.2012, 22:58
Labi teikts.
mandelīte viesis ,
24.01.2012, 22:25
Var jau nēsāt to apslēpto jēgu sevī un neuzbāzties citiem. Gintermuižas iedzīvotāji arī glezno.
NaeoPsy viesis ,
24.01.2012, 21:48
Gribētu iebilst barisam. Tas, ka jēga dzejolī ir personiska vai apslēpta, nenozīmē, ka tas ir murgains savārstījums. Visa pasaule vispār ir viens diezgan murgains savārstījums - lieta, kas no attāluma liekas vienkārša, bet pienākot tuvāk, var ieraudzīt, ka tā ir neizsakāmi samudžināta. Mūsdienu dzeja(un arī ne tik mūsdienu, sirreālisms, piemēram, ir diezgan jau vecs) mēģina attēlot šo pasauli, nevis to pasauli, kādu mēs esam idealizējuši. Bet, nu, dogmas ir viscietākās sienas.
aggy99 ,
23.01.2012, 08:39
Runājot par dzejas tapšanas procesu, protams, tas katram ir atšķirīgs. Tomēr lasītājam jāatceras, ka ne vienmēr autors savos darbos raksta par sevi. Var ieslīgt banalitātēs un teikt, ka pat noskatoties kādu filmu var gūt emocionālo iedvesmu, pat nerunājot par pasauli, ko ikdienā redzam apkārt. Jā, ir tā emocionālā stīga, kura ietekmē dzejoļa noskaņu, bet ne saturu, vismaz ne vienmēr. Šis temats ir ļoti plašs, tāpat, kā literatūras lasīšanas un uztveršanas iespējas. Es, piemēram, jau ilgu laiku nespēju lasīt klišejām pārbērtus darbus, bet, zinot, ka ir cilvēki, kam patīk tieši tāds stils, nevairos kaut ko tādu uzrakstīt. Mākslinieciskās vērtības tam nav nekādas, bet lasītājam tas rada emocijas, arī tas ir daudz un nozīmīgi. šeit jau minēto Manfeldi iepazinu mūziklā "Adata", kopš tā laika viņa neapšaubāmi ir manu favorītu aukšgalā. Tāpat kā daudzi, kas dažiem šeit esošo varbūt pat neizteiktu neko, jo par tādiem nebūtu dzirdējuši. Ir arī t.s. emocionālā atsauce, kad, izlasot kādu literāru darbu, rodas emociju pārbagātība, kas ietekmē turpmāko rakstību. Ne izmantoto tēlu ziņā, bet emocionālajā plānā. Bezpersoniski, pieļauju, nevienam autoram nebūs neviens dzejolis, bet kaut kas no apkārtējās pasaules, kas tiek "izlaists" caur sevi tomēr būs. Tas nav tas pats, kā, piemēram, rakstīt par to, ka meitene pamet puisi vai otrādi un drukāt žēlabainas rindiņas.
adata viesis ,
23.01.2012, 03:14
Feini! Beidzot šeit tiek runāts arī
par dzeju! Es gan domāju, ka dzeja ( vairāk vai mazāk), ir personiska. Pavisam bezpersoniski to uzrakstīt nevar. Kā to saprast, tulkot,- tas cits jautājums! Un jāatzīst, ka vienu un to pašu dzeju daudzi lasītāji saprot tik dažādi, ka pat jāpabrīnas. Varbūt kāds lasījis A.Manfeldes dzejoļus? Ko teiksiet?
bez smecera ,
22.01.2012, 19:43
Tieši tā, turklāt, distancējoties no sava "es" ir radīti īsti dzejas šedevri. Spēja mainīties un daudzšķautņainība ir dzejnieka dabiskie izaicinājumi. Pretējā gadījumā notiek ieslīgšana rutīnā, kurā kaut ko radīt no jauna ir grūti.
bariss ,
22.01.2012, 19:31
Aizstāvēšu Agnesi un oponēšu valcham. Kā prozā, tā dzejā taču varam runāt par literāro varoni. Un tas jau rada to skata punktu. Dzeja nav autobiogrāfija, kā to te daži mēģina pasniegt. Protams, dvēseles stāvoklis ietekmē un reizēm liek izkliegt savu sāpi vai prieku. Bet tālāk jau iet runa par meistarību. Es, protams, nerunāju par tiem vārdu savārstījumiem, kur tikai nebijušu kombināciju meklējumi un pašapmierināšanās. Dzeja jau ar to ir dzeja, ka tā ceļ jūtas, lasās, ritmojas un skan. Tos murgojumus, kas pēdējā laikā daudz kur sāk dominēt uzskatu par sēnalām, kuras laiks nodos aizmirstībai.
Ljurbenjaaks viesis ,
21.01.2012, 18:09
lai top!
kopā dati: 7854
Lapas: 262
Lapas: 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60
Tavs viedoklis:
Niks:*
Tēma:
Komentārs *
Lūdzu ievadiet kodu *
Noteikumi komentējot
 
 
Feini! aptaujas:
Vai nepieciešams publicēt darbus angļu valodā?
 

DISKUSIJAS

skatīt visu
Jaunrades čats
Ljurbenjaaks (viesis) (29.09.2024, 10:44)Davaj, Ckilla, raksti un nepilosofē te daudz! :))Chillite (23.06.2024, 10:17)man nenesas prāts uz jokiem, es kaut ko pašai tuvāku spēju uzrakstīt! ;) varbūt nākamajos jāņos paklausīšu Tavam padomam!bez smecera (21.06.2024, 14:11)Nu, tad rekomendēju sākt ar humoristiskajiem pantiņiem Līgo noskaņās - tie vienmēr ir lielā cieņā... Vispār, ja uz pēdējo gadu humoru paskatās, paveras traģiska aina - liela daļa cilvēku...
 
 

IZKLAIDE

skatīt visu
SmS pantiņi
Visi tik par baltu dzejo
Jaunā gada vakarā.
Besī mani, es par piķi,
Sveicu gadu nomaiņā! ...
Aforismi
Dvēsele par miesu pārāka,-
Izvēlīgāka un kārāka! ...
Anekdotes
Dievs teica dzersim kādu dienu BET nepateica kuru dienu tāpēc dzersim katru dienu lai nepalaistu garām īsto dienu:D ...
Tosti, galda uzrunas
Mīļie kāzinieki:"Pacelsim glāzes par to, lai arī pēc mičošanas līgavainis būtu spējīgs starp sievām atrast to, kas ir viņējā." ...
Interesantas saites
Radījumi 4000-6000 metru dziļumā [diezgan baisi] ...
 
 
Vieta reklāmai:
 
 
Šodien: 2422 Kopā:6420679

 
 
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Par Feini! | Atsauksmes | Redakcija | Iesūtīšanas un lietošanas noteikumi | Pateicības | Reklāma | Palīdzi portālam! | FAQ | Ziņot par kļūdu
Portāls daudzpusīgam, ideālam cilvēkam. No nopietnības līdz humoram.
Feini! neatbild par iesūtīto darbu un informācijas autentiskumu un avotiem. Aizliegts izmantot informāciju komerciālos nolūkos © 2001-2007 Feini!. All rights reserved.
webdesign by odot | code by valcha
load time 0.5 sec